Валута
BGN
  • USD
  • EUR
  • BGN
Меню
Профил
Език

Категории

Условия за ползване

Общи условия за ползване на онлайн магазин Marlyo.bg

1. Общи положения

Настоящите Общи условия уреждат взаимоотношенията между „Сердика Фарма Ринг“ АД, ЕИК 206547105 (наричано по-долу Търговец или ние), като собственик на онлайн магазина Marlyo.bg (наричан по-долу Сайтът), и всеки потребител или клиент (наричан по-долу Вие), който посещава или използва Сайта за закупуване на предлаганите стоки. С достъпа до и използването на Marlyo.bg, Вие потвърждавате, че сте запознати с тези Общи условия и се съгласявате да ги спазвате. Ако не приемате Общите условия, моля не използвайте нашия уебсайт.

Настоящите условия са съобразени с изискванията на българското законодателство, включително Закона за защита на потребителите (ЗЗП), Закона за електронната търговия, както и с приложимото европейско законодателство. Те имат за цел да защитят правата на крайните потребители и да регламентират ясни правила за използването на електронния магазин. За B2B партньори (бизнес клиенти/дистрибутори) са приложими допълнителни условия, описани в раздел 8 по-долу, които отчитат специфичния характер на тези отношения.

Онлайн магазинът Marlyo.bg предоставя информация за предлаганите от нас продукти, включително описание, основни характеристики, цени с включен ДДС (за крайни клиенти), условия за доставка и начини на плащане. Всички цени, публикувани на Сайта, са в български лева (BGN) с включен данък върху добавената стойност, освен ако изрично не е посочено друго. За бизнес клиенти (B2B) цените могат да бъдат показвани без ДДС и са видими само след вход в профила.

Договорът за покупко-продажба от разстояние между Вас и Търговеца се счита за сключен в момента, в който получите потвърждение на поръчката на посочения от Вас имейл адрес (виж раздел 3 по-долу за детайли относно поръчката). Договорът се сключва на български език. Търговецът съхранява договора в своята система, а Вие ще имате достъп до подробности за направените поръчки чрез Вашия профил (ако сте се регистрирали).

Marlyo.bg си запазва правото периодично да актуализира и изменя настоящите Общи условия, за да отразява настъпили промени в законодателството или в начина на работа на онлайн магазина. При съществени промени, ще уведомим потребителите чрез публикуване на съобщение на Сайта и/или чрез имейл (в случай че сте регистриран потребител). Винаги актуалната версия на Общите условия ще бъде достъпна на тази страница, като датата на последна актуализация ще бъде посочена. Продължавайки да използвате Сайта след влизане в сила на промените, Вие се съгласявате с тях. Ако не сте съгласни с промени в Общите условия, имате право да прекратите използването на Сайта и, ако имате регистрация, да поискате нейното закриване.

2. Регистрация и достъп

За да разглеждате продуктите в Marlyo.bg, не е задължително да създавате профил. Определени функционалности обаче – като правене на поръчки, проследяване на статус на поръчките, запазване на адреси за доставка, както и достъп до специални цени за бизнес клиенти – изискват регистрация на потребителски профил. Регистрацията е безплатна и се извършва чрез попълване на електронната форма за регистрация, достъпна на Сайта. При регистрация Вие се задължавате да предоставите пълни, верни и актуални данни (име, фамилия/наименование на фирма, адрес, валиден телефон, имейл и др.). Ако настъпи промяна в предоставените данни, моля своевременно ги актуализирайте във Вашия профил, за да осигурите коректна комуникация и доставка.

При успешно създаване на профил, Вие определяте лична парола за достъп. Потребителското име съвпада с предоставения имейл адрес или е избрано от Вас. Вие носите отговорност да пазите конфиденциалността на избраната парола и да не я споделяте с трети лица. Всяко действие, извършено чрез Вашия профил (напр. направена поръчка, публикуван отзив, и т.н.), ще се счита за извършено лично от Вас. Ако подозирате, че сигурността на профила Ви е компрометирана – например при загуба, кражба или неоторизиран достъп до паролата – сте длъжни незабавно да ни уведомите. В такъв случай можем да блокираме достъпа до профила Ви, докато не бъде възстановена неговата сигурност (например чрез смяна на паролата).

Всеки потребител има право на един регистрационен профил. Не се допуска регистрация на повече от един профил от едно и също лице с цел злоупотреба (например за получаване на промоции повече от веднъж и др.). Търговецът си запазва правото да откаже регистрация или да прекрати/ограничи достъпа до съществуваща регистрация на потребител, ако бъдат нарушени настоящите Общи условия или действащото законодателство. Примери за нарушения включват: предоставяне на неверни данни; опити за злоупотреба с функционалността на Сайта; действия, които нарушават права на интелектуална собственост; опити за неоторизиран достъп до чужди профили или до системите на Сайта и др. При такова ограничаване на достъпа, ще уведомим засегнатия потребител на предоставения имейл адрес, като можем да откажем по-нататъшна регистрация или използване на Сайта от същото лице.

Възрастово ограничение: Сайтът и услугите ни са предназначени за лица навършили 18 години. С регистрирането или извършването на поръчка Вие декларирате, че сте пълнолетни и имате правото да сключвате договори самостоятелно. Ако установим, че лице под 18 години е предоставило лични данни или е направило регистрация/поръчка без съгласието на родител/настойник, ще прекратим обслужването на тази поръчка и/или ще изтрием профила.

За бизнес клиенти (B2B): Ако се регистрирате от името на юридическо лице (напр. дистрибутор или фирма клиент), в процеса на регистрация трябва да посочите, че регистрацията е фирмена, и да предоставите необходимата информация за фирмата (напр. фирмено наименование, ЕИК/ДДС номер, адрес, лице за контакт). Тези регистрации подлежат на одобрение от наша страна. Повече подробности за B2B достъпа и условията ще намерите в раздел 8 по-долу. До одобрение от наша страна, Вашият профил няма да има достъп до специалните цени и условия за B2B клиенти.

3. Поръчки, плащане и доставка

3.1. Правене на поръчки

Поръчването на продукти от Marlyo.bg става изцяло онлайн чрез интерфейса на уебсайта. Можете да изберете желаните артикули, да ги добавите във виртуална "кошница" и да преминете към финализиране на поръчката. Преди окончателно да потвърдите поръчката, системата ще Ви предостави обобщена информация – списък на избраните продукти, количества, единични цени, цената за доставка (ако се начислява), обща дължима сума, както и въведените от Вас данни за доставка и плащане. Имате възможност да прегледате и коригирате въведената информация (например адрес за доставка, брой на продуктите и др.) преди да финализирате поръчката.

При потвърждаване на поръчката, Вие изрично заявявате съгласие за сключване на договор от разстояние с задължение за плащане. Бутонът за финализиране на поръчката е ясно обозначен (например с надпис "Поръчвам с плащане" или аналогичен текст), указващ, че изпращането на поръчката Ви задължава да извършите плащане на посочената сума. Всяка онлайн поръчка на продукт през Сайта е свързана със задължение за плащане от страна на клиента. След като подадете поръчка, нашата система автоматично ще Ви изпрати имейл с потвърждение за успешно прието искане, съдържащ детайли за поръчката (поръчани продукти, цени, номер на поръчката и данни за доставка). Това автоматично потвърждение удостоверява, че сме получили Вашата поръчка, но не представлява окончателно приемане на офертата от наша страна.

Ние си запазваме правото в определени случаи да се свържем с Вас допълнително (по телефон или имейл) преди потвърждаване на поръчката, например ако е необходима допълнителна информация за доставката, ако поръчката съдържа нестандартно високо количество от даден продукт, или в случай на съмнение за неправилно подадени данни. Окончателното сключване на договора и задължението на Търговеца да достави поръчаните стоки възниква с изричното потвърждение на поръчката от наша страна (чрез втори имейл, удостоверяващ, че поръчката е потвърдена и обработена). В този момент договорът за покупко-продажба влиза в сила. Ако по някаква причина не можем да изпълним поръчката (например изчерпан наличен склад на даден продукт и невъзможност за набавянето му в разумен срок), ние ще Ви информираме своевременно. В случай че вече сте заплатили стоката, ще Ви възстановим платената сума по същия начин, по който е получено плащането, освен ако не се договори алтернативно (напр. замяна с друг продукт, изчакване на нова доставка и др.).

Отказ или корекция на поръчка: До момента на финализиране на поръчката на Сайта, Вие можете свободно да добавяте или премахвате продукти от кошницата и да коригирате въведената информация. Ако вече сте изпратили поръчката, но осъзнаете грешка или желаете да я отмените, моля незабавно се свържете с нас на посочените в раздел 10 контакти. Ще съдействаме според случая – ако поръчката още не е потвърдена/изпратена, можем да я коригираме или анулираме. В случай че поръчката вече е изпратена, може да се наложи да изчакате доставката и впоследствие да упражните правото си на отказ (връщане), за което вижте раздел 4 по-долу.

Marlyo.bg приема поръчки 24 часа в денонощието, 7 дни в седмицата. Обработката на постъпилите поръчки се извършва в рамките на работното ни време (обикновено понеделник – петък, 9:00 – 18:00 ч., с изключение на официалните празници). Поръчки, постъпили след края на работното време или през уикенда/празнични дни, се обработват на следващия работен ден. Ще положим усилия да получите максимално бързо поръчаните стоки.

3.2. Методи на плащане

Онлайн магазинът Marlyo.bg поддържа няколко удобни метода за плащане. При финализиране на поръчката, ще можете да изберете предпочитания от Вас начин на плащане от наличните опции. Поддържаните към момента методи включват:

  • Наложен платеж (плащане при доставка) – Заплащате дължимата сума директно на куриера при получаване на пратката. Сумата включва стойността на продуктите и разходите за доставка (ако има такива, според условията ни). При плащане в брой куриерът ще Ви издаде касова бележка за получената сума. Моля уверете се, че вземате и съхранявате този документ като доказателство за плащането.

  • Плащане с кредитна или дебитна карта – Можете да платите онлайн с банковa карта Visa, MasterCard, Maestro или друга поддържана карта. При избор на този метод, Сайтът ще Ви пренасочи към сигурна платежна страница на обслужващата ни банка или платежен оператор, където да въведете данните на картата си. Онлайн плащанията се обработват чрез криптирана връзка по стандартите за сигурност (SSL) и не съхраняваме Вашите картови данни на нашия сървър. Сумата се изтегля от картата Ви при потвърждаване на поръчката. При успешно плащане, Вие ще получите уведомление. Възможно е банката-издател на Вашата карта да изиска допълнителна 3D Secure верификация (еднократен код или др.) като мярка срещу злоупотреби.

  • Банков превод – Можете да извършите плащане чрез банков превод по сметка на Търговеца. Ако изберете този метод, след потвърждение на поръчката ще получите нашите банкови данни (IBAN, получател, сума, основание за плащане). Моля, преведете точната сума по посочената сметка, като в основанието за плащане впишете номера на поръчката. Обработката на поръчката може да започне след като плащането бъде получено или след като изпратите удостоверение за извършен превод. Имайте предвид, че при банков превод може да има 1-2 работни дни за междубанкови преводи.

  • Други методи – В зависимост от развитието на нашия магазин, може да предложим и други методи като плащане чрез системи като PayPal, Epay, наложен платеж с карта при доставка (на POS терминал на куриера) и пр. Ако такива опции са активни, те ще бъдат видими при завършване на поръчката.

Всички плащания се извършват в български лева (BGN). При избор на електронно плащане (карта, ePay и др.), всички банкови такси или разходи по превода (ако има такива) са за наша сметка, с изключение на евентуални такси, които Вашата банка може да Ви наложи за онлайн транзакции (според Вашия тарифен план). Ние не събираме допълнителни такси за избран метод на плащане (напр. не Ви таксуваме допълнително за плащане с карта).

В случай, че сте бизнес клиент с одобрена регистрация (B2B), условията за плащане може да бъдат договорени отделно (напр. плащане по фактура с определен срок, разсрочено плащане при регулярни доставки и др.). Тези специални уговорки ще се съдържат в двустранния договор между нас и партньора и могат да се различават от горните стандартни методи. При липса на такава изрична договорка, важат стандартните методи и условия за плащане, описани по-горе.

3.3. Доставка

Зона на доставка: Онлайн магазинът Marlyo.bg извършва доставки основно на територията на Република България. Доставките се осъществяват чрез надеждни куриерски служби (например Еконт, Спиди или други обслужващи куриери) до адрес, посочен от Вас, или до офис/пакомат на куриера, според Вашия избор. При извънредни обстоятелства можем да организираме и международна доставка, но това подлежи на допълнително запитване и уговорка относно срокове и транспортни разходи.

Срок на доставка: Стандартният срок за доставка в рамките на страната е обикновено 1-3 работни дни след потвърждение на поръчката (в зависимост от населеното място и наличността на продукта). За отдалечени населени места или при натоварен период (напр. промоционални кампании, празници) доставката може да отнеме до 5-7 работни дни. Ние се стремим да доставяме възможно най-бързо, но във всички случаи ще изпълним доставката не по-късно от 30 дни от датата на потвърждаване на поръчката, съгласно изискванията на ЗЗП. Ако по някаква причина не можем да доставим в този законов срок, ще Ви информираме и ще Ви възстановим заплатената сума, освен ако не се съгласите на удължаване на срока за доставка.

Цена на доставка: Разходите за доставка не са включени в цената на продуктите, освен ако изрично не е посочено, че доставката е безплатна. Цената за доставка се изчислява отделно при финализиране на поръчката, като зависи от тарифите на избрания куриер, от теглото/обема на пратката и от адреса за доставка. Преди да потвърдите поръчката, ще видите точно колко струва доставката. Възможно е да предлагаме безплатна доставка при поръчка над определена стойност или в рамките на промоционални кампании – ако такива условия са в сила, те ще бъдат обявени на Сайта (например “Безплатна доставка за поръчки над 100 лв”). При промяна на тези условия (например повишаване или понижаване на прага за безплатна доставка), новите правила ще се прилагат занапред и няма да засягат поръчки, вече направени към момента на промяната.

Адрес и време на доставка: Пратките се доставят в работно време (обичайно между 9:00 и 18:00 часа) на посочения от Вас адрес. Моля, осигурете присъствие на Вас или на упълномощено лице, което да приеме и заплати (ако е наложен платеж) пратката. Ако сте избрали доставка до офис на куриер, ще получите известие (SMS или обаждане) когато пратката пристигне и е готова за получаване. Пратките се задържат в офис на куриера за определен брой дни (обикновено 7 дни) и ако не бъдат взети, се връщат обратно към нас.

Преглед на пратката: При доставка Ви препоръчваме внимателно да прегледате пратката в присъствието на куриера. Ако забележите външни видими повреди по опаковката, мокрене, смачкване или други индикации за възможно увреждане на съдържанието, настоявайте куриерът да състави протокол за щета преди да приемете пратката. В случай на сериозни нарушения на опаковката, имате право да откажете получаването на пратката, като куриерът отбележи причините за отказа. Моля, уведомете ни веднага за подобна ситуация, за да предприемем необходимите действия (да изпратим повторно пратката, да изясним с куриерската фирма случая и т.н.). Ако не отбележите проблем при получаването, пратката се счита приета в добър вид, но това не отнема правото Ви по-късно да предявите рекламация за скрити дефекти или несъответствия на стоката (виж раздел 5).

Проследяване: След като изпратим Вашата поръчка, ще получите потвърждение по имейл с информация за куриера и номера на товарителницата (пратката). Това ще Ви позволи да проследите движението на пратката чрез системата за проследяване на съответния куриер (напр. на уебсайта му или чрез обаждане до неговия офис). Ако имате въпроси относно статуса на доставката, можете да се свържете както с нас, така и с обслужващия куриер, като посочите номера на товарителницата.

Недоставяне по вина на клиента: В случай че куриерът не успее да Ви открие на посочения адрес във фиксираното време за доставка, той обичайно ще се свърже с Вас по телефона, за да уговорите друг удобен час или доставка до офис. Ако доставката не може да бъде извършена поради причина у клиента (напр. грешен адрес, липса на достъп/отговор, неявяване в офис в срок), пратката може да бъде върната към нас. В такъв случай договорът за продажба се счита за прекратен по вина на клиента. Ние ще се свържем с Вас за уточнение – ако желаете повторно изпращане, доставката може да бъде извършена отново след като предварително заплатите разходите за първата невуспешна доставка и новите разходи за повторното изпращане. Ако не желаете повторно изпращане, ще възстановим сумата за продуктите, но ще приспаднем разходите за доставката, която не сте приели. Моля, уверете се, че предоставяте точен адрес и телефон и че има възможност пратката да бъде приета, за да избегнете подобни неудобства.

Прехвърляне на собственост и риска: Собствеността върху поръчаните продукти преминава у Вас в момента на заплащане на пълната им цена и получаването им. Рискът от загуба или повреда на стоката преминава върху купувача в момента, в който той или упълномощено от него лице (различно от превозвача) приеме стоката. Ако Вие сами сте избрали превозвач (куриер), различен от предложените от нас, рискът преминава към Вас при предаване на стоката на този превозвач (куриерът от този момент нататък отговаря за безопасното транспортиране).

Документи: При доставка към всяка пратка прилагаме нужните документи – касов бон (при плащане в брой), фактура (ако сте поискали издаване на фактура или ако сте фирмен клиент), гаранционна карта (ако е приложимо за продукта) и евентуално други съпътстващи документи (инструкции за употреба, сертификати и др., ако се изискват). Моля, съхранявайте издадените Ви документи, тъй като те могат да са необходими при упражняване на правото на отказ или при рекламация/гаранционен сервиз.

4. Право на отказ и връщане на продукти

Настоящият раздел предоставя информация за правото на отказ от договора от разстояние (връщане на закупена стока) съгласно ЗЗП, приложимо за потребители (физически лица), които закупуват стоки онлайн от Marlyo.bg. Правото на отказ не се прилага за лица, които не попадат в дефиницията за „потребител“ по ЗЗП (например юридически лица, закупуващи стоката за професионални нужди – такива отношения се третират по правилата за B2B, виж раздел 8).

4.1. Срок за упражняване на правото на отказ

Като потребител имате право да се откажете от сключения договор за покупко-продажба от разстояние в срок 14 дни, без да посочвате причина и без да дължите неустойка или обезщетение. Срокът за отказ е 14 дни, считано от датата на получаване на стоката от Вас или от трето лице, посочено от Вас (различно от куриера).

  • Ако в една поръчка сте закупили няколко стоки и те са доставени поотделно (на различни дати), 14-дневният срок за отказ започва да тече от датата, на която приемете последната от стоките.

  • Ако сте поръчали една стока, която се състои от няколко партиди или части, доставяни на части, срокът за отказ тече от датата, на която приемете последната партида или част.

  • В случай на регулярна доставка на стоки (например месечен абонамент за продукт), които се доставят периодично, срокът за отказ е 14 дни от датата на получаване на първата доставка.

Важно: Ако крайният срок (14-тият ден) се пада в неработен ден (събота, неделя или официален празник), той се удължава до следващия работен ден.

4.2. Упражняване на правото на отказ

За да упражните правото си на отказ, е необходимо в рамките на посочения 14-дневен срок да ни уведомите за Вашето решение да се откажете от договора ясно и недвусмислено. Може да използвате следните начини за това:

  • Да ни изпратите писмено заявление (изявление за отказ) на нашия имейл адрес: office@serdika-pd.eu, в което да заявите, че желаете да се откажете от конкретна поръчка/продукт. Моля, посочете номера на поръчката, датата на получаване и име на клиента, за да можем бързо да идентифицираме покупката.

  • Като алтернатива, може да попълните стандартния формуляр за отказ, приложен на Сайта (ако е предоставен такъв) или наличен като Приложение №1 към тези Общи условия, и да ни го изпратите по имейл или на хартиен носител на адреса ни за кореспонденция (виж раздел 10).

  • Може също да използвате нашата онлайн форма за контакт на Сайта, ако такава е налична, като посочите, че упражнявате право на отказ, предоставяйки необходимите данни (номера на поръчка, дата и т.н.).

Не е задължително да използвате специалния формуляр – достатъчно е да ни уведомите по ясен начин. След като получим Вашето изявление за отказ (без значение по кой от горните начини), ще Ви изпратим потвърждение по имейл, че сме получили заявката Ви за отказ. В потвърждението ще посочим и адреса, на който трябва да върнете продукта, ако той се различава от адреса на управление на фирмата.

4.3. Връщане на продукта

След като сте ни уведомили за отказа, Вие разполагате с още 14 дни, за да върнете обратно стоката на Търговеца. Срокът се брои от датата, на която сте ни уведомили за отказа. За да спазите срока, достатъчно е да изпратите обратно стоката преди изтичането на 14-дневния период (не е необходимо пратката да пристигне при нас в рамките на тези 14 дни, важно е да е предадена на куриер в срока).

  • Състояние на върнатата стока: Върнатият продукт трябва да бъде в състояние, позволяващо повторната му продажба – т.е. запазен търговски вид, без следи от употреба, замърсяване, увреждане или липсващи елементи. Препоръчително е да върнете стоката в оригиналната опаковка заедно с всички аксесоари, консумативи, упътвания и други придружаващи я документи (гаранционна карта, касов бон/фактура и пр.), които сте получили. Моля, опаковайте добре продукта, за да се предпази при транспортирането обратно.

  • Адрес за връщане: Ако не е уточнено друго, адресът за връщане на продукти по отказ е: гр. София 1324, ул. Беравица №36, „Сердика Фарма Ринг“ АД (офис). В случай на промяна на адреса за връщане, ние ще Ви информираме в потвърждението на отказ.

  • Начин на връщане: Може да изпратите обратно стоката чрез куриер по Ваш избор. За предпочитане е да използвате същия куриер, с който сте получили пратката, но това не е задължително. Не приемаме пратки, изпратени с наложен платеж или поща – връщането трябва да бъде без наложен платеж (тъй като не дължите нищо, а ние ще възстановим суми към Вас). По възможност, отбележете номера на първоначалната поръчка или ни предоставете тракинг номер на върнатата пратка, за по-лесно проследяване.

  • Разходи за връщане: Пряките разходи за връщане на стоката са за сметка на потребителя (освен ако изрично не сме се съгласили да ги поемем ние). Това означава, че трябва да заплатите на куриера услугата по връщане на пратката. В случай че по изключение договорим сами да организираме връщането, ние ще приспаднем разходите за куриер от сумата, която трябва да Ви възстановим.

  • Отговорност при връщане: До получаването на стоката обратно при нас, рискът от евентуална повреда или загуба при транспорта се носи от Вас. Затова препоръчваме да избeретe надежден куриер и подходящо да застраховате пратката, особено ако стойността й е значителна.

4.4. Възстановяване на суми при отказ

Ако упражните правото си на отказ, ние ще Ви възстановим всички плащания, които сме получили от Вас по договора, включително разходите за доставка (ако сте заплатили такава) – с изключение на допълнителните разходи, свързани с Ваш избор на метод на доставка, различен от най-икономичния стандартен метод, който предлагаме. Например, ако по Ваше желание доставката е била експресна или с добавъчни услуги (доставка в точно време и др.), доплащането за тази услуга няма да бъде възстановено – ще Ви върнем сумата, равняваща се на стандартната доставка, която предлагаме.

Възстановяването на сумите ще се извърши без неоправдано забавяне и не по-късно от 14 дни от датата, на която сте ни информирали за решението си да се откажете. Важно: Имаме право да отложим възстановяването на плащанията докато не получим обратно стоката или докато не ни представите доказателство, че сте изпратили стоката обратно (което от двете събития настъпи по-рано). Това е предвидено в чл.54, ал.4 от ЗЗП с цел защита на продавача от злоупотреби.

Ще извършим възстановяването по същия начин, по който е получено първоначалното плащане от Ваша страна, освен ако изрично не се съгласите за друг метод. Например, ако сте платили с карта, ще сторнираме транзакцията или ще преведем сумата по същата карта; ако сте платили по банков път, ще Ви върнем сумата по същата банкова сметка; при наложен платеж можем да възстановим сумата по банков път, ако ни предоставите IBAN. Няма да Ви бъдат удържани такси за такова възстановяване.

Ако сте върнали част, а не всички продукти от поръчката, ще възстановим съответно частта от платената сума, отнасяща се до върнатите продукти и съответната им доставка (ако доставка се калкулира на брой артикул). Ако доставката е била фиксирана за цялата поръчка, при частично връщане обикновено не възстановяваме разходите за доставка, тъй като така или иначе сте получили част от поръчката. Ще Ви информираме за конкретната сума за възстановяване в тези случаи.

4.5. Състояние на върнатите продукти и отказ от приемане

Имайте предвид, че законът позволява на потребителя да изпробва и тества стоката в степента, необходима за да се запознае с нейния характер, характеристики и функциониране, както би направил в един физически магазин. Ако обаче върнатият продукт е използван в степен, която надхвърля необходимото за обикновен преглед и проба, потребителят отговаря за намалената стойност на стоката. Казано просто – ако сте употребявали стоката повече, отколкото е нужно, за да прецените дали Ви харесва (напр. ползвали сте уред продължително, изхабили сте консуматив, увредили сте опаковката или търговския вид), ние имаме право да преценим степента на намалена стойност и съответно да приспаднем сума от сумата за възстановяване, или в крайни случаи да откажем приемане на върнатата стока. Ще Ви уведомим за всяко такова решение, като предоставим и протокол/основание за оценката на намалението на стойността.

Примери: Ако върнете електронно устройство с очевидни следи от продължителна употреба, липсващи аксесоари или със счупен елемент, стойността му е намалена и ще приспаднем съответна сума. Ако върнете дребна домакинска техника, която е работила дълго или е замърсена, също е налице обезценяване. В общия случай за продукти, върнати във вид „като нови“ (изпробвани внимателно, с ненарушен търговски вид), възстановяваме пълната сума.

В определени случаи, ако върнатият продукт е в силно увреден вид (не по наша вина), може да откажем да приемем отказа. Това обаче са екстремни ситуации – нашата цел не е да отказваме връщания, а да сме коректни както към клиента, така и да спазим законовите си права.

4.6. Изключения от правото на отказ

Законът предвижда няколко категории стоки и услуги, за които правото на отказ не се прилага (чл.57 от ЗЗП). Моля, имайте предвид следните основни изключения, които са особено релевантни за асортимента на Marlyo.bg:

  • Стоки, изработени по поръчка на потребителя или съобразно неговите индивидуални изисквания. (напр. персонализирани продукти, продукти с гравирано име или специална конфигурация по заявка).

  • Бързо развалящи се стоки или стоки с кратък срок на годност. (напр. определени хранителни или козметични продукти, пробиотици, продукти, които изискват специфично съхранение и бързо се развалят).

  • Запечатани стоки, които не могат да бъдат върнати поради съображения, свързани с хигиена или защита на здравето, и които са разпечатани от потребителя. Тази категория включва например: козметични продукти, хранителни добавки и храни, ветеринарно-медицински продукти, санитарни артикули и други продукти, при които разпечатването компрометира хигиеничността или качеството. Пример: ако сте закупили запечатан хранителен продукт или козметика и разпечатате опаковката, нямате право на отказ и връщане, освен ако има дефект.

  • Стоки с изтекъл срок на годност вследствие на забавяне на връщането. (Например ако решите да върнете хранителна добавка, но тя е престояла при Вас дълго и срокът й на годност е изтекъл, нямаме задължение да приемем такъв продукт).

  • Стоки, които след доставката са били смесени с други неща, от които не могат да бъдат отделени. (Този случай рядко би се приложил при нас, но като пример – ако продадем химичен препарат, който след доставка Вие смесите с друг и така не може да се отдели първоначалния продукт).

  • Запечатани аудио или видеозаписи или софтуер, които са разпечатани след доставката. (Ако предлагаме такива – разпечатани дискове, CD, DVD, софтуер на физически носител не подлежат на връщане).

  • Вестници, списания или други периодични издания. (Няма право на отказ след като са доставени, освен при абонамент за такива издания).

Ние ще отбелязваме на страницата на съответния продукт, ако попада в някоя от горните категории, като “не подлежи на връщане след разпечатване” или подобна забележка, за да сте предварително информирани.

4.7. Допълнителни условия при връщане

  • Ако заедно с продукта сте получили подарък или бонус (например промоционален артикул, безплатна проба, втора стока на символична цена и др.), при отказ от основния продукт се счита, че се отказвате и от предоставения подарък/бонус. Трябва да върнете и него заедно с основния продукт. Ако решите да задържите подаръка или не го върнете, ще приспаднем неговата стойност (каквато е била обявена в промоцията или фактурата) от сумата, която ще Ви възстановим.

  • Правото на отказ не трябва да се бърка с правото на рекламация при дефект на стоката. Отказът в 14-дневен срок е възможност да върнете стоката, ако просто не желаете да я задържите (не Ви харесва, не отговаря на очакванията и т.н.). Ако обаче стоката има недостатък или несъответствие с договора, след изтичане на тези 14 дни, Вие можете да предявите рекламация (гаранционна отговорност) съгласно правата си по закон – виж следващия раздел 5.

  • Упражняването на правото на отказ прекратява задълженията на двете страни по конкретния договор за продажба. Ако сте поръчали няколко продукта и върнете един от тях, договорът по отношение на този продукт се прекратява, но останалите доставени продукти остават в сила.

  • Ако сте закупили стоката като част от промоционален пакет (напр. „2 за цената на 1“, комплект от няколко артикула на специална цена), може да е необходимо да върнете целия комплект, тъй като промоционалната цена е била обвързана с покупката на всички включени артикули. При частично връщане на продукти от промоционален пакет, си запазваме правото да преизчислим отстъпката и да Ви възстановим сума, съобразно цените на задържаните артикули без промоционалната отстъпка.

5. Гаранции и рекламации

Всички стоки, предлагани в онлайн магазин Marlyo.bg, са нови, оригинални и легално внесени/закупени. Ние гарантираме, че продуктите отговарят на описанието и имат качествата, които обичайно се очакват за този вид стоки. Като търговец ние носим отговорност за несъответствие на потребителската стока с договора за продажба, което съществува при доставката на стоката или се прояви до 2 години след доставката (законовата гаранция за съответствие съгласно чл.112-115 от ЗЗП).

5.1. Законови права на потребителите при несъответствие на стоката (чл. 112-115 от ЗЗП)

При несъответствие на получена стока с договореното (напр. фабричен дефект, производствена грешка, липсващи части, различие между поръчания и доставения модел и т.н.), Вие като потребител имате следните права по закон:

  • Право на ремонт или замяна (чл. 112 ЗЗП): Имате право да предявите рекламация, като искате от нас да приведем стоката в съответствие с договора за продажба. Това може да стане по Ваш избор чрез безплатен ремонт или чрез замяна на стоката с нова. Ние сме длъжни да отстраним несъответствието (чрез ремонт или замяна) в рамките на един месец, считано от датата на предявяване на рекламацията. Ремонтът или замяната са безплатни за Вас – всички разходи (доставки, резервни части, труд) са за наша сметка.

  • Право на отбив от цената или разваляне на договора (чл. 113 ЗЗП): Ако не успеем да поправим или заменим стоката в рамките на един месец, или ако ремонтът/замяната изисква непропорционални усилия, имате право да поискате намаление на цената или да развалите договора (върнете стоката срещу възстановяване на заплатената сума). Можете да искате възстановяване на сумата и без да чакате изтичането на едномесечния срок, ако ремонтът/замяната е невъзможна или Ви причинява значително неудобство.

  • Право да предявите рекламация до 2 години (чл. 114 ЗЗП): Законовият период на отговорност за несъответствие е 2 години от доставката. За дефекти, проявили се до 24 месеца след покупката, се счита, че са съществували към момента на доставката, освен ако ние докажем обратното или естеството на продукта предполага по-кратък срок. (Забележка: За някои категории стоки с по-кратък живот, този срок може да е ограничен до срока на годност или трайност на стоката – например храни, козметика с указан срок на годност и др.). Важно: Трябва да предявите рекламация до 2 месеца от установяване на несъответствието. Препоръчваме веднага щом забележите проблем, да ни уведомите – ненавременното уведомяване може да затрудни доказването на дефекта и отговорността.

  • Независима гаранция (чл. 115 ЗЗП): Законната гаранция за съответствие не се влияе от наличието на търговска (допълнителна) гаранция. С други думи, дори да има издадена от производителя или от нас търговска гаранция, Вие можете да упражните правата си по законовата гаранция. Предявяването на рекламация към нас не засяга възможността да потърсите удовлетворение и от трети лица (напр. сервизни центрове, производител), но отговорността за привеждане в съответствие винаги е наша като търговец към потребителя.

При спор относно съществуването или характера на несъответствието на стоката с договора (например ако не сме съгласни, че дефектът е фабричен), можете да се обърнете към компетентните контролни органи или да отнесете спора към помирителна комисия (виж раздел 10 за контакти на Комисия за защита на потребителите).

5.2. Търговска гаранция (допълнителна гаранция)

Независимо от горепосочените законови права, някои продукти може да са обезпечени и с търговска гаранция, предоставяна от производителя или от нас, за определен период (напр. “24 месеца гаранция” за електроуред, или допълнителна гаранция за определени функционалности). Такава гаранция е допълнение към законовите Ви права, не ги заменя. Условията на търговската гаранция са описани в гаранционната карта, придружаваща продукта, или на страницата на самия продукт. Те обикновено предвиждат безплатно ремонт или замяна при повреда, настъпила в гаранционния срок, при спазени условия за употреба. При рекламация в рамките на търговската гаранция, можете да се обърнете както към нас, така и към упоменатите сервизни центрове на производителя (ако има такива). Във всички случаи Ви съветваме да се свържете първо с нас – ние ще съдействаме рекламацията Ви да бъде обработена възможно най-бързо и удобно.

Пример: Ако закупите електронно устройство от нашия магазин, то може да има 2 години законова отговорност за несъответствие, която ние покриваме, и отделно 2 години търговска гаранция от производителя, обслужвана в оторизиран сервиз. При повреда в рамките на 6 месеца, Вие можете да изберете дали да предявите рекламация към нас по законовата гаранция или директно да занесете уреда в оторизирания сервиз по търговската гаранция. И в двата случая ремонтът ще е безплатен – просто пътищата за уреждане са различни. Ако се обърнете към нас, ние може да пренасочим устройството към сервиза. Ако се обърнете сами към сервиза, законовите Ви права към нас остават в сила, ако не сте доволни от резултата.

5.3. Процедура за рекламация (предявяване на дефект)

Ако желаете да предявите рекламация за стока, закупена от Marlyo.bg, можете да го направите, като се свържете с нас по предпочитан от Вас начин – чрез имейл (office@serdika-pd.eu), телефон (виж раздел 10 за номер) или по пощата/на място на адреса за жалби (гр. София 1324, ул. Беравица №36). Няма специална задължителна форма за рекламация, но за по-бързо обслужване Ви молим да предоставите следната информация:

  • Вашето име и контакти (телефон, имейл).

  • Номер на поръчката или фактурата, касов бон – доказателство за покупка.

  • Описание на продукта (модел, марка) и описаниe на проблема/дефекта, който сте установили.

  • Дата, на която сте забелязали дефекта, и дали/как сте използвали продукта до момента.

  • Вашето искане: ремонт, замяна, отбив от цената или възстановяване (ако е приложимо).

  • При възможност – снимки на дефекта или видео (това не е задължително, но може да ускори процеса).

След като получим рекламацията, ще я регистрираме в нашата система и ще Ви потвърдим получаването й (обикновено в писмен вид по имейл). Рекламацията се разглежда в рамките на законовия срок (който е до 30 дни от предявяването, но ние се стараем да дадем отговор много по-рано). Ако рекламацията е основателна, ще удовлетворим искането Ви по подходящ начин – ремонт, замяна, възстановяване на сумата или др., според закона и според уговореното с Вас.

Доставяне на стоката за ремонт/замяна: В зависимост от случая, може да поискаме да ни изпратите обратно дефектния продукт за оглед, ремонт или подмяна. В такъв случай транспортните разходи ще са за наша сметка. Ние можем да организираме куриер, който да вземе стоката от Ваш адрес за наша сметка, или ще Ви възстановим разхода за изпращането срещу представен документ (товарителница и касова бележка). След отстраняване на проблема, ще Ви върнем ремонтирания или заменен продукт отново за наша сметка до посочен от Вас адрес.

Отказ на рекламация: Ако след проверка се окаже, че рекламацията е неоснователна (например дефектът е възникнал поради неправилна употреба от страна на клиента, или не се установи проблем), ние ще Ви върнем същия продукт. В такива случаи може да се наложи Вие да покриете разходите по транспортирането (тъй като рекламацията не попада под гаранционно обслужване). Ще получите обаче писмено становище за причината на отказа. Разбира се, ако не сте съгласни, можете да потърсите съдействие от помирителни органи или контролни органи (КЗП).

Особени случаи: Възможно е за някои продукти (например сложна техника, машини) да има оторизирани сервизи, които да извършат огледа и ремонта. В тези случаи може да Ви насочим директно към такъв сервиз, който да установи причината за дефекта и да отстрани проблема. Това пак се счита за изпълнение на нашето задължение по рекламацията. Ако сервизът прецени, че уредът не може да се ремонтира в разумен срок, ще пристъпим към замяна или възстановяване на сумата.

5.4. Рекламации за несъответствие на доставка

Освен при дефекти, имате право на рекламация и ако получите различна стока от поръчаната, или липсва част от поръчката, или пратката не съдържа всички елементи (напр. поръчали сте 3 броя, а са доставени 2; или сте получили грешен модел/разфасовка). В такъв случай, моля свържете се с нас възможно най-скоро (до 24 часа от получаването, ако е възможно). Ще проверим случая и ще коригираме грешката без допълнително заплащане от Ваша страна – ще Ви изпратим липсващия/правилен продукт за наша сметка и ще организираме връщането на погрешно доставения (ако се налага). Подобни несъответствия не трябва да имат място, но ако се случат, те не влияят на правото Ви и да се откажете от поръчката (ако предпочитате), или на гаранционните Ви права.

5.5. Решаване на спорове и жалби

Ние ценим своите клиенти и ще направим всичко възможно възникналите проблеми да бъдат решени бързо, справедливо и във Ваша удовлетвореност. В случай, че имате оплакване, което не е свързано конкретно с продукт, а например с нивото на обслужване, с комуникацията, с действие на наш служител или др., можете да подадете своята жалба/сигнал на имейл office@serdika-pd.eu или по телефон. Ще разгледаме внимателно Вашето оплакване и ще Ви отговорим в писмен вид в разумен срок (до 14 дни).

Ако не успеем да постигнем взаимно съгласие по възникнал спор относно покупка онлайн, имате възможност да използвате алтернативни способи за решаване на спорове. Единият вариант е да подадете искане за съдействие до Комисия за защита на потребителите (КЗП) или до Помирителна комисия към нея. Контактите на КЗП са посочени в раздел 10. Друг вариант, особено ако спорът е трансграничен (но не само), е да използвате Европейската онлайн платформа за решаване на спорове (ODR), достъпна на адрес: https://ec.europa.eu/consumers/odr. Тази платформа позволява на потребители и търговци да подадат жалба и да намерят извънсъдебно решение с помощта на акредитиран орган за АРС. Разбира се, запазвате правото си и да отнесете спора за решаване от компетентния български съд, ако другите начини не доведат до удовлетворение.

6. Интелектуална собственост

Цялото съдържание на уебсайта Marlyo.bg – включително, но не само, текстове, описания на продукти, изображения, снимки, графики, лого, дизайн, икони, софтуер, база данни – е обект на защита от Закона за авторското право и сродните му права, Закона за марките и географските означения и/или други приложими закони за интелектуална и индустриална собственост. Тези права могат да принадлежат директно на „Сердика Фарма Ринг“ АД или да са предоставени по лиценз/съгласие от съответните правоносители (например доставчици, партньори, производители).

Използвайки Сайта, Вие се съгласявате да спазвате тези права. Не се допуска каквото и да е копиране, възпроизвеждане, промяна, публично разпространение, публикуване в други уебсайтове, извличане, превеждане или използване на елементи от съдържанието на Marlyo.bg без изричното предварително писмено съгласие на правоносителя. По-специално, лога, търговски марки, търговски наименования (включително "Marlyo", "Serdika Pharma Ring" и др.) са регистрирани марки или нерегистрирани означения, защитени от закона. Никой потребител няма право да използва маркировките и логата на Търговеца или свързани лица по начин, който може да въведе в заблуждение потребителите или да накърни репутацията на марката.

Всички продуктови описания, спецификации и снимки са предоставени с цел информиране на клиента. Възможно е някои снимки да са илюстративни. Независимо от това, те са обект на авторско право – често на производителя или на нашия екип – и не могат да бъдат изтегляни и използвани без разрешение за комерсиални цели или за цели, различни от лично осведомяване.

Освен правото да зареждате и разглеждате уебстраниците на Marlyo.bg за лични нужди (с цел пазаруване или информиране), ние не Ви предоставяме други права върху интелектуалната собственост. Нищо в тези Общи условия не следва да се тълкува като предоставяне на лиценз върху авторски права, патенти, търговски марки или други права на интелектуална собственост.

Потребителско съдържание: В случай, че Сайтът позволи публикуване на потребителско съдържание (например оценки, ревюта на продукти, коментари и др.), Вие гарантирате, че това съдържание не нарушава чужди права (авторски права, лични данни, добри нрави). С публикуването му Вие ни предоставяте неизключително право да го използваме, възпроизвеждаме, изтриваме или модерираме на нашия сайт. Запазваме си правото да премахнем потребителско съдържание, което е несъвместимо с тематикаta на сайта или нарушава закон/настоящите условия.

Всяко нерегламентирано използване на съдържанието на Marlyo.bg ще се счита за нарушение на правата на интелектуална собственост. Търговецът си запазва правото да предприеме съответни правни действия срещу нарушителите – например изпращане на предупреждение, претендиране на обезщетение за нанесени щети или сезиране на компетентните органи или съд.

7. Ограничения на отговорността

Marlyo.bg полага максимални усилия да предоставя актуална, точна и полезна информация за продуктите и условията на обслужване. Въпреки това е възможно неумишлено допускане на грешки или неточности – напр. печатни грешки, технически несъответствия, неспецифични или остарели описания. Ние не гарантираме, че сайтът е напълно безгрешен и че достъпът до него е непрекъсваем. В рамките на позволеното от закона, не носим отговорност за леки неточности или пропуски в представените материали. При откриване на такава грешка (например сгрешена цена, описание или изображение), ще я коригираме своевременно. Ако грешката засяга направена от Вас поръчка (напр. явно грешна цена или продуктова характеристика), си запазваме правото да анулираме поръчката преди изпращане, като Ви уведомим и възстановим платените суми, или да Ви предложим изпълнение на поръчката по коригираните данни. Вие имате право да откажете коригираната поръчка, без да дължите неустойки, ако условията вече не Ви удовлетворяват.

Достоверност на информацията: Възможни са ситуации, при които предоставената информация от производител (за състав, свойства, употреба) да бъде променена без наше знание. Не носим отговорност, ако производител е променил характеристиките или опаковката на даден продукт. Изображенията са с илюстративна цел – възможно е реалният цвят или опаковка на продукта да се различават леко, но това не означава несъответствие, ако самият продукт и неговото количество/качество съответстват на поръчката. Ние препоръчваме винаги преди употреба да прочетете етикета, инструкциите и предупрежденията, които идват с продукта, особено за хранителни или козметични продукти.

Медицински и здравни информация: Ако на сайта се предоставя информация относно здравни ползи, дозировки или употреба на дадени продукти (например хранителни добавки, ветеринарни продукти), тя е с информационна цел. Тази информация не замества професионален медицински съвет. Винаги се консултирайте с лекар или квалифициран специалист преди употребата на продукт, особено ако имате специфично заболяване или давате продукта на животни със специфични нужди. Търговецът не носи отговорност при неправилна употреба на продуктите или при неспазване на препоръчаните инструкции от производителя.

Форсмажорни обстоятелства: Ние не носим отговорност за забавяне или неизпълнение на задължения (доставка, обработка на поръчка и др.), възникнали поради обстоятелства извън нашия разумен контрол – например природни бедствия, извънредни положения, война, терористични актове, технически сривове в интернет, сривове на куриерски услуги, стачки, пандемии и други форсмажорни събития. При настъпване на такива, ще се постараем да Ви уведомим и да намерим решение веднага щом е възможно.

Отговорност за щети: Търговецът не носи отговорност за каквито и да било непреки, съпътстващи, последващи или специални вреди (като например пропуснати ползи, загуба на данни, загуба на възможност за бизнес и др.), произтичащи от или свързани с използването на този Сайт или закупуването на стоки от него, освен ако не са причинени умишлено или при груба небрежност от наша страна. Отговорността ни във всички случаи е ограничена до стойността на закупените от Вас стоки, които са предмет на спор/претенция. Нищо в тези Общи условия не цели да ограничи законовите права на потребителите или нашата отговорност при случаи на виновно неизпълнение, които не могат да бъдат законово изключени.

Връзки към външни сайтове: Възможно е на Marlyo.bg да има хиперлинкове към други уебсайтове, притежавани от трети лица (партньори, производители, информационни източници). Тези линкове са предоставени единствено за удобство и допълнителна информация. Ние нямаме контрол върху съдържанието и политиките на тези външни сайтове и не поемаме отговорност за тяхната точност, законосъобразност или сигурност. Посещавате такива сайтове на Ваш собствен риск, като ви препоръчваме да се запознаете с техните общи условия и политики за поверителност.

Функционалност на сайта: Полагаме усилия да поддържаме Marlyo.bg в изправност и безопасност. Въпреки това, не гарантираме, че сайтът ще функционира непрекъснато или без грешки, нито че сървърите ни са напълно защитени от вируси или други вредоносни компоненти. Ваша отговорност е да осигурите собствения си софтуер и хардуер със защитни програми (антивирусни и др.) при достъп до интернет. Търговецът не носи отговорност за евентуални вреди по Вашата компютърна система, данни или други имущества, настъпили във връзка с използването на този Сайт.

Ограничения за B2B: Ако сте бизнес клиент (B2B), се съгласявате, че специалните условия и цени, договорени с Вас, са конфиденциални и не носим отговорност пред Вас за загуби на печалба, прекъсване на дейност, загуба на делова информация или други имуществени вреди, настъпили в резултат на използването или невъзможността за използване на Сайта или при забави/проблеми в доставките, надхвърлящи стойността на конкретната поръчка. Отговорността ни към бизнес клиенти е ограничена до стойността на доставените продукти, освен ако в индивидуален договор не е уговорено друго. Бизнес клиентите нямат качеството на „потребител“ по смисъла на ЗЗП, поради което някои защити по ЗЗП не се прилагат във взаимоотношенията ни (например право на отказ в 14-дневен срок, което е предназначено за потребители – физически лица).

В резюме, Търговецът ще отговаря за пряките и доказани вреди, причинени по негова вина на потребителя, но няма да носи отговорност за събития и щети извън разумния му контрол или извън предвиденото в закона.

8. Политики за B2B клиенти (дистрибутори и корпоративни клиенти)

Освен продажбите на крайни клиенти (B2C), Marlyo.bg предоставя възможност и за сътрудничество с бизнес клиенти (B2B) – например дистрибутори, ветеринарни клиники, магазини за зоопродукти и др., които желаят да закупуват продукти на едро или при специални търговски условия. Настоящият раздел очертава специфичните условия за регистрирани B2B партньори. Тези условия са конфиденциални и са допълнение към общите правила за ползване на Сайта, като в отделно двустранно споразумение (договор) между Търговеца и B2B партньора могат да бъдат уговорени и допълнителни клаузи, имащи предимство при противоречие.

8.1. Регистрация и достъп за B2B партньори

За да получите достъп до специалните условия за бизнес клиенти, е необходимо да се регистрирате като корпоративен клиент. Това става чрез попълване на заявка за регистрация (например чрез форма на Сайта или чрез директно свързване с нас), в която предоставяте информация за Вашата фирма: фирмено наименование, ЕИК, ДДС номер (ако е различен), адрес, лице за контакт, телефон, имейл, както и описание на дейността Ви (напр. търговец на дребно, дистрибутор, ветеринарен кабинет и пр.). Въз основа на тази информация, ние извършваме проверка и по наша преценка одобряваме или отхвърляме заявката. Одобрението може да зависи от различни фактори – например дали Вашият профил отговаря на нашите критерии за дистрибуторска мрежа, дали в региона Ви вече има ексклузивен партньор, очакван обем на поръчки и др.

При одобрение, Вашият профил в Marlyo.bg ще бъде активиран като B2B акаунт, което Ви дава следните привилегии:

  • Достъп до виждане на продукти с търговски (едрови) цени без включен ДДС, валидни за Вашата категория клиент.

  • Възможност за поръчване на стоки в по-големи количества, като може да има изискване за минимални количества или стойност на поръчката, съобразено с договореното.

  • Достъп до специализирана информация и документи – каталози, сертификати, рекламни материали, които не са публично видими за обикновени потребители.

  • Назначен акаунт мениджър или лице за контакт от наша страна, с което можете да комуникирате директно при нужда от съдействие, оферти или въпроси.

  • Потенциално персонализирани условия за плащане и доставка (напр. отсрочено плащане с фактура, специфични отстъпки по категории продукти, договорени условия за транспорт при големи палетни доставки и т.н.), които се уговарят индивидуално.

Вие се задължавате да поддържате информацията за фирмата си актуална. При промяна на обстоятелства (адрес, лице за контакт, собственост, ДДС регистрация и др.) моля уведомете ни, за да актуализираме профила Ви. B2B профилът е предназначен само за упълномощени служители на Вашата фирма. Не споделяйте данните за достъп с външни лица. Ако желаете няколко души от Вашата организация да могат да правят поръчки, обсъдете с нас – можем да предложим решение (напр. няколко подпрофила или ограничаване на достъпа до различни отдели).

Marlyo.bg (Търговецът) си запазва правото по свое усмотрение да прекрати или ограничи B2B достъпа на партньор, ако бъде установено нарушение на тези условия или на клаузи от двустранния договор. Примери: предоставяне на конфиденциална ценова информация на трети страни; неразрешено препродаване извън договорения териториален обхват; системно забавяне на плащания по фактури; увреждане на марката или доброто име на продуктите; злоупотреба с платформата (напр. опити за достъп до чужди цени). При подобно прекратяване, партньорът ще бъде уведомен писмено. Всички до момента сключени и неприключени сделки ще бъдат изпълнени по съществуващите условия, освен ако причината за прекратяване не налага друго (напр. открита злоупотреба).

8.2. Конфиденциалност и използване на информацията

Всички цени, отстъпки, условия на промоции, вътрешни каталози, договори и кореспонденция, предоставени на B2B партньор, се считат за конфиденциална търговска информация. B2B партньорът се задължава:

  • Да не разгласява и споделя тези цени и условия с трети лица, които не са пряко свързани с изпълнението на съвместната ни дейност (напр. Вашите служители и сътрудници могат да имат достъп при нужда, но конкурентни фирми или клиенти крайни лица – не бива).

  • Да използва предоставените материали (описания, снимки, сертификати) само за целите на продажбата/промоцията на нашите продукти в рамките на договореното партньорство.

  • Да пази поверителността на предоставените достъпи до електронни ресурси, като например B2B портала, FTP с материали и др. и незабавно да ни уведомява при съмнения за компрометиране.

Конфиденциалността остава в сила и след прекратяване на договорните отношения между нас за период от поне 2 (две) години, или по-дълго, ако е предвидено в конкретния договор. Нарушението на конфиденциалността може да доведе до претенции за обезщетения за претърпени вреди.

8.3. Специални условия и договори

Конкретните търговски условия между Търговеца и B2B партньора обикновено се уреждат в писмен договор или споразумение. В него се уточняват важни параметри като: индивидуални отстъпки или ценови листи за партньора; минимални обеми за поръчка; начин и срокове на плащане (например плащане с отложен падеж 15 дни след фактура, лимит на открито салдо и пр.); условия за доставка (напр. доставяме до ваш склад при поръчка над определена сума безплатно, иначе – на себестойност или EXW наше склад); териториален обхват на продажбите (дали партньорът има право да продава навсякъде или му е отреден определен регион/пазарен сегмент); евентуални ексклузивни права; клаузи за прекратяване; разрешаване на спорове и т.н.

В случай на противоречие между тези Общи условия и условията в индивидуалния договор, предимство има договорът (специфичното споразумение между страните). Настоящите Общи условия се прилагат субсидиарно за всякакви въпроси, които не са изрично уредени в договора.

B2B партньорът се съгласява да спазва всички приложими закони и регулации, свързани с по-нататъшната продажба на продуктите, които закупува от нас – напр. изисквания за съхранение, транспорт и търговия с ветеринарномедицински продукти или фуражи (ако е приложимо), регулации за реклама (да не се правят нелегитимни здравни твърдения за продукти, които са добавки, и т.н.), правила за работа с крайни клиенти по ЗЗП, GDPR и др., в ролята си на самостоятелен търговец.

8.4. Поръчки и изпълнение за B2B

B2B поръчките обикновено се извършват през същата платформа Marlyo.bg (след вход в профила, партньорът вижда своите нетни цени и може да поръчва). Може да се договори и алтернативен канал (поръчка по имейл, EDI система и др.) при необходимост. След направена поръчка от B2B партньор, ние я потвърждаваме (възможно е индивидуално потвърждение особено при големи обеми или специфични артикули). Сроковете за доставка и начинът се уговарят според договора – например палетни пратки може да се доставят с наш транспорт до склада на партньора веднъж седмично, или да се изпращат по куриер.

Рискът и собствеността при B2B продажби могат да преминават по други правила (напр. EXW – от склада ни, т.е. рискът при транспорта е за партньора, ако той го организира; или DDP – доставено с платено мито и т.н., според Incoterms). Тези детайли са търговски и ще са ясни от договора/фактурата.

Партньорът е длъжен да извърши плащането в договорения срок. При забава на плащане, имаме право да начислим лихви съгласно законната лихва за търговски сделки (ЗЗД и Закон за забавяне на плащанията), както и да спрем бъдещи доставки до изчистване на задълженията. При съществено просрочие може да прекратим договора с партньора.

Рекламации и гаранции (B2B): Ние доставяме продуктите с ненарушено качество и годни за продажба. B2B партньорът следва да прегледа доставката незабавно при получаване и да ни уведоми за видими липси или несъответствия в кратък срок (напр. 2-3 работни дни). При основателна рекламация (дефектна стока, липса, сгрешена доставка), ще заменим стоката или ще издадем кредитно известие. Партньорът от своя страна се ангажира да урежда рекламациите на крайните клиенти коректно и да ни информира, ако възникват повтарящи се проблеми с даден продукт.

Прекратяване на B2B отношения: Освен основанията, описани в търговския договор, партньорът може да прекрати сътрудничеството с 30-дневно писмено предизвестие (освен ако друго не е уговорено). Ние можем да прекратим с предизвестие, а при груби нарушения – и незабавно (виж т.8.1 за примери). При прекратяване, всички неплатени фактури стават незабавно изискуеми. Партньорът трябва да спре да използва нашите материали и да върне конфиденциалните такива, ако бъде поискано.

В обобщение, B2B условията се основават на взаимно доверие, конфиденциалност и коректност. Нашата цел е да изградим успешно партньорство с бизнес клиентите, като им предоставим добри цени, навременни доставки и подкрепа, а от тях очакваме лоялност и професионално отношение при дистрибуцията на нашите продукти.

9. Промени в условията

Търговецът си запазва правото да извършва промени и актуализации на настоящите Общи условия, когато това се наложи поради промени в приложимото законодателство, въвеждане на нови функционалности в онлайн магазина, промени в начина на работа или предоставяните услуги, или други обективни обстоятелства.

Когато направим промени в условията, ще публикуваме актуализираната версия тук, на тази страница, като посочим датата на последната редакция. Препоръчваме Ви периодично да преглеждате Общите условия за настъпили изменения. Ако промените са съществени и имаме Вашия имейл (например ако сте регистриран потребител), може да Ви уведомим чрез имейл за новите условия или да покажем известие при следващото Ви влизане в профила.

Изменените Общи условия влизат в сила от момента на публикуването им, освен ако не е посочена друга начална дата. Те няма да засягат обратно във времето вече сключени договори (поръчки, направени преди промяната, ще се изпълняват по условията, действащи към момента на поръчката, освен ако новите правила са по-благоприятни и Вие не възразите да се приложат). Ако не сте съгласни с новите Общи условия, Вие можете по всяко време да прекратите използването на Сайта и/или да закриете профила си, без това да Ви коства каквито и да било такси. Използването на Сайта след влизане в сила на промени се счита за съгласие с новите условия.

Настоящите Общи условия отменят всички предишни версии на условията за ползване на Marlyo.bg, ако такива са били публикувани.

10. Контактна информация и данни на търговеца

Онлайн магазин Marlyo.bg се управлява от дружеството „Сердика Фарма Ринг“ АД, вписано в Търговския регистър на Агенция по вписванията с ЕИК: 206547105.

Седалище и адрес на управление: 1324 гр. София, ул. „Беравица“ № 36, район Люлин.

Адрес за кореспонденция и рекламации: 1324 гр. София, ул. „Беравица“ № 36
(На този адрес може да изпращате върнати продукти, рекламации, както и писма до нас. Моля, предварително се свържете чрез имейл/телефон, когато изпращате пратка за връщане или рекламация.)

Телефон за връзка: +359 882 660 257 (в работни дни, 9:00 – 18:00 ч.)
Имейл: office@serdika-pd.eu

Чрез посочените контакти можете да се свържете с нас за всякакви въпроси, свързани с поръчки, продукти, упражняване на права, заявки за партньорство и други запитвания. Ще се постараем да отговорим възможно най-бързо, обикновено до 1 работен ден.

Надзорни органи и контролни институции:

  • Комисия за защита на потребителите (КЗП) – орган, отговарящ за защита на правата на потребителите.
    Адрес: гр. София 1000, пл. „Славейков“ №4А, ет.3, 4 и 5.
    Телефон: 0700 111 22 (гореща линия) или (02) 933 05 65.
    Уебсайт: www.kzp.bg

  • Комисия за защита на личните данни (КЗЛД) – орган, отговарящ за надзора по защита на личните данни (GDPR).
    Адрес: гр. София 1592, бул. „Проф. Цветан Лазаров” № 2.
    Телефон: (02) 915 35 18.
    Уебсайт: www.cpdp.bg

  • Комисия за регулиране на съобщенията (КРС) – относно електронна търговия и онлайн услуги (ако е приложимо).
    Адрес: гр. София 1309, ул. „Ген. Йосиф В. Гурко” № 6.
    Телефон: (02) 949 27 00.
    Уебсайт: www.crc.bg

(Забележка: Посочените надзорни органи могат да бъдат контактувани от потребителите при спор или въпроси, свързани с нарушение на правата им. Препоръчваме Ви първо да се обърнете към нас, за да решим проблема по взаимно съгласие.)

Данни по чл. 4 от Закона за електронната търговия:
Наименование на доставчика: „Сердика Фарма Ринг“ АД;
Седалище и адрес: гр. София 1324, ул. Беравица 36;
Регистрация: ЕИК 206547105, ДДС № BG206547105 (регистрирано по ЗДДС дружество);
Адрес за жалби: гр. София 1324, ул. Беравица 36;
тел. +359 882 660 257; email: office@serdika-pd.eu.

Поверителност на данните: Сердика Фарма Ринг АД обработва лични данни на потребителите съгласно изискванията на Общия регламент за защита на данните (GDPR) и българския Закон за защита на личните данни. Повече информация за това как събираме, използваме и съхраняваме Вашите лични данни, както и за правата Ви (право на достъп, коригиране, изтриване, възражение и т.н.), можете да намерите в нашата Политика за поверителност, достъпна на Сайта. При въпроси, свързани с личните данни, можете да се свържете с нас чрез горепосочените контакти.


Последна актуализация на Общите условия: 01 май 2025г. При възникнали въпроси относно настоящите условия или за допълнителна информация, не се колебайте да се свържете с нас. Благодарим Ви, че избрахте Marlyo.bg и Ви желаем приятно пазаруване!